var myString = "103/9/15";
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 19
کل بازدید : 65472
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


لنکرانی،کاندیدای اصلح ومحبوب دانشجویان ونخبگان... - دانشجو

کاندیدای اصلح کیست؟معیارهای کاندیدای اصلح چیست؟باید به کاندیدای اصلح رای دهیم یا کسی که احتمال می دهیم صالح است ولی رای بیشتری دارد(صالح مقبول)؟برترین گزینه کیست؟....

 

 

معیارهای کاندیدای اصلح عبارتنداز:

  1-مومن ودین مدار و آرمانگرا باشد-کسی که به تعهدات دینی خود پایبند نباشد چطور ممکن است به تعهدات ریاست جمهوری پایبند باشد؟...بایدکسی را انتخاب کنیم به جامعیت وکارآمدی اسلام،ایمان راسخ داشته وبه دنبال نسخه اسلامی پیشرفت باشد نه نسخه غربی(همانند تکنوکرات های دوران هاشمی وخاتمی)وپیشرفت وتعالی مادی ومعنوی را باهم دنبال کند....بایستی زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت،حضرت مهدی (عج) باشد....

2-شیفته خدمت باشد نه تشنه قدرت...کسی که از ماه ها قبل تبلیغات خود را شروع کرده چطور می تواند شیفته خدمت باشد؟!...

3-پرکاروپرتلاش باشد وازهرتلاشی برای حل مشکل اشتغال و ازدواج ومسکن و...دریغ نورزد.

4-وابسته به باند زر وزور وتزویر(وکانون قدرت وثروت )نباشد.

5-دلسوز وساده زیست ومردمی باشد-اهل مبارزه با اشرافیگری وفساد وفقروتبعیض باشد...

6-از مردودین وساکتین فتنه نباشد.نوع عملکرد افراد در فتنه88 یکی از موارد سنجش آنهاست...

7-ولایتمدار وانقلابی باشد-پیرو ولایت فقیه بوده وگفتمان او گفتمان رهبری باشد...

8-با برنامه وهدفمدار باشد....افراد "تکنوکرات" کارمدار هستند نه هدفمدار و نمی توانند اهداف انقلاب را به پیش ببرند...

9-کارآمد و توانمند باشد...

10-شجاع  باشد و از اخم وفشار وتهدید دشمن نترسد-یکی از عوامل موفقیت احمدی نژاد در موضوع هسته ای وبین المللی همین عامل است...

11-نقاط قوت دکتر احمدی نژاد را داشته باشد ولی نقاط ضعف او را نداشته باشد...

 

 آقاتهرانی:آیت‌الله خوشوقت می‌گفت رئیس‌جمهور باید دارای دو رکن باشد، رکن اول ولایت‌مداری و رکن دوم کارآمدی است، در ولایت‌مداری نمره‌اش باید 100 باشد و 98 هم قابل قبول نیست

به کدام گفتمان رای دهیم؟

در حالت کلی اختلاف اصلی بین جریانات سیاسی کشور بر سر دو نوع گفتمان وطرز فکر است:

گفتمان اسلامی وگفتمان سکولار

گروهی به "جامعیت وکارآمدی اسلام" اعتقاد راسخ داشته واسلام را مبنای اداره کشور ومحورسیاست واقتصاد وبرنامه ریزی ومدیریت و...دانسته واسلام را نسخه شفابخش همه دردهای بشری می داند. به جای نسخه های شرقی وغربی پیشرفت به "پیشرفت اسلامی" و"تمدن سازی اسلامی"می اندیشد وبه دنبال نسخه اسلامی-ایرانی پیشرفت است.این گفتمان "نگاه حداکثری به دین" دارد.گفتمان امام خمینی(ره) امام خامنه ای براین اساس بوده وهست ...در حال حاضر،گفتمان جبهه پایداری براین اساس است...

گروهی دیگر نگاه محدودی به دین داشته ودین را در حدنماز وروزه و...اعمال فردی خلاصه می کند وبه جامعیت وکارآمدی دین و به حضور اسلام در عرصه اجتماع وسیاست واقتصاد و محوریت اسلام درمدیریت کشوراعتقادی ندارد.این نوع گفتمان به دنبال نسخه"پیشرفت اسلامی"نیست وصرفا به تمدن مادی می اندیشد.(شاید مدیری اهل نماز وروزه وحتی اهل نماز شب باشد واین نوع طرز فکر را داشته باشد!) .این نوع گفتمان "سکولار"است ونگاه حداقلی به دین دارد.این نوع طرز تفکر نمی تواند ما را به اهداف انقلاب نزدیک کند...تکنوکرات ها واصلاح طلبان(اضلال طلبان)دارای این نوع گفتمان بودند(در دولت به اصطلاح اصلاحات به طور میانگین هر روز شش شبهه علیه دین مطرح می شد!!) ...

 

باتوجه به معیارهای فوق ،دکتر باقری لنکرانی، نامزد جبهه پایداری واز نخبگان علمی کشور وبهترین وزیر دولت نهم، در مقایسه با سایر کاندیداهای موجود اصلح وبهترین گزینه برای ریاست جمهوری است.

اصلح یا صالح مقبول؟

انتخاب "اصلح" گفتمان "غدیر" است و ترجیح مفضول بر فاضل وغیراصلح مقبول بر"اصلح" گفتمان سقیفه!!! حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه انتخاب اصلح  و ولایتمداری است! اکثریت هرگز دلیل برحقیقت نیست؛ انتخاب اصلح منطق حق گرایان وتکلیف مداران است و انتخاب مقبول غیراصلح منطق منفعت طلبان ونتیجه گرایان و...انتخاب اصلح گفتمان رهبری است وتکلیف شرعی و انتخاب غیر اصلح  گفتمان برخی جریانات سیاسی و قدرت طلبان....

توجه در سخنان مهم رهبر انقلاب در نخستین روز سال 92 در مشهد نشان می دهد ایشان با تاکیدات چندباره خود نسبت به انتخاب گزینه "اصلح" در انتخابات پیش رو، این مساله را یک "تکلیف" دانسته و بر آن تاکید ویژه ای دارند  .

رهبر معظم انقلاب در همین زمینه، در بخش های پایانی سخنان خود فرمودند  : "باید خودتان تحقیق کنید، ملاحظه کنید، دقت کنید، از انسانهای مورد اعتمادتان بپرسید، تا به اصلح برسید و اصلح را انتخاب کنید  . رهبری، یک رأی بیشتر ندارد. بنده‌ی حقیر مثل بقیه‌ی مردم، یک رأی دارم؛ این رأی هم تا وقتی که در صندوق انداخته نشود، هیچ کس از آن مطّلع نخواهد بود ... مراقب باشید، تحت تأثیر این چیزها قرار نگیرید؛ نگاه کنید، تشخیص بدهید، اصلح را بشناسید و برای ادای تکلیف، اسم او را به صندوق رأی بیندازید  ."

 

توجه در اظهارات صریح و شفاف رهبر حکیم انقلاب در این باره نشان می دهد منطق رای دادن در انتخابات از سوی ایشان، انتخاب فرد "اصلح" است و در این میان برخی توجیهات مرسوم برای دور زدن این منطق و انتخاب فرد غیر اصلح که تنها مقبولیت قابل توجهی دارد، مردود و باطل است  .

در همین راستا انتخابات ریاست جمهوری سال 84 و مجلس نهم در سال 90، دو برهه ای بوده است که تقابل دو گفتمان "انتخاب اصلح" در برابر "انتخاب غیر اصلح" خود را نشان داده است.

اردیبهشت و خرداد سال 84، بحبوحه ای بود که اصولگرایان با 4 کاندیدا وارد عرصه انتخابات شدند، در آن برهه اختلافات درون گفتمانی اصولگرایان به اوج خود رسیده بود و عده ای معتقد بودند که باید فردی را در انتخابات معرفی کرد که مقبولیت عمومی بالایی داشته باشد و اگر اصلح نبود اهمیتی ندارد.

در مجموع به نظر می رسد در حالی که با تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال 92 بر انتخاب اصلح به عنوان یک تکلیف و هم چنین سابقه تاریخی اقبال معنادار آحاد مردم به گزینه های اصلح نسبت به افراد غیر اصلحی که تنها شهرت و ثروت بیشتری داشته و به کانون های قدرت و ثروت متصل بوده اند، انتخابات ریاست جمهوری پیش رو بیش از هر زمان دیگری تبدیل میدانی برای انتخاب گزینه اصلح از سوی ملت خواهد شد؛ هر چند در این میان اقدامات عجیب برخی سیاسیون و اصرار بر ائتلاف های موسمی و زودگذر که نتیجه ای جز رجوع به فرد غیر اصلح ندارد ، باعث شده تا آحاد مردم بیش از همیشه تفاوت منطق این جریان ها با گفتمان اصیل انقلاب را درک کنند.

 

مرحوم آیت الله خوشوقت نیز می فرمودند که نباید از ترس رای نداشتن اصلح، سراغ صالح (مقبول) برویم و در نهایت کشور را بدهیم دست خائنین و افراد بی‌کفایت.

یت الله مصباح یزدی همواره بر انتخاب فرد اصلح تاکید داشته وانتخاب اصلح را فقط یک مشی سیاسی، بلکه یک تکلیف الهی دانسته اند







طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ            
           




لنکرانی،کاندیدای اصلح ومحبوب دانشجویان ونخبگان... - دانشجو

★ساخت کدصوتی صلواتی★